10 تا از معتبرترین کیف‌ پول‌های بیت کوین (امنیت بالا)

همین الان ثبت نام کن و هر روز رمز ارز رایگان به دست بیار!
برای دریافت رمز ارز رایگان همین الان ثبت نام کن!

 

قبل از این که بگیم کیف پول بیت‌ کوین چیست، بهتره یه آشنایی با بیت‌کوین داشته باشین‌. بیت‌کوین یه پول الکترونیک هستش؛ یعنی مثل پول معمولی حالت فیزیکی نداره و نقل و انتقال اُن‌ در بستر دیجیتال انجام میشه. یه نکته دیگه که در مورد بیت‌کوین وجود داره اینه که برای انتقال اُون بانک و هیچ واسطه و نهادی وجود نداره و انتقال از فردی به فرد دیگه انجام میشه. اگه قصد دارین بیت کوین بخرید به یه کیف پول بیت کوین نیاز دارین تا بتونید بیت‌کوین‌های خود را مدیریت کنین.

 

کیف پول بیت‌ کوین می‌تونه نرم افزار، سخت افزار یا حتی یه برگه کاغذ باشه. همه شرکت‌ها و افرادی که در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری می‌کنن. به یه کیف پول ایمن و مطمئن نیاز دارن. در این مقاله انواع کیف پول بیت کوین را شرح دادیم. با دراپینو همراه باشید.

 

 

فاکتورهای مهم برای انتخاب کیف پول بیت کوین

برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین چه مبتدی چه حرفه‌ای باشین حتما باید یه کیف پول دیجیتال داشته باشین تا بتونید سرمایه خود را مدیریت کنین. برای این که کیف پول مناسبی را انتخاب کنین باید با ویژگی‌ها و کارایی‌های کیف‌ پول‌های دیجیتال آشنا بشین. اگه کیف پول دیجیتال مناسب نباشه هر لحظه ممکنه سرمایه خودتون رو را از دست بدین. هنگامی که به دنیای ارز دیجیتال وارد میشید فقط خودتون مسئول سرمایه‌تون هستین‌ و با انتخاب کیف پول مناسب می‌تونید سرمایه خودتون رو مدیریت کنین. اگه کیف پول نامناسبی را انتخاب کنین، باعث میشه همه سرمایه خودتون رو از دست بدین.

 

فاکتورهای مهم برای انتخاب کیف پول بیت کوین

 

امانی یا غیرامانی بودن کیف پول (ولت)

اگه کیف پول کلید خصوصی در اختیارتون بگذاره یعنی غیر امانیه؛ ولی اگه کلید خصوصی در اختیارتون نزاره، یعنی امانیه. اگه کیف پول بیت کوین شما امانی باشه شما روی دارایی خودتون کنترل مستقیم ندارین. برای این که به کیف پول امانی خودتون وارد بشین به گذر واژه مخصوص نیاز دارین. بعضی افراد این رمز عبور را مثل کلید مخصوصی می‌دونن؛ ولی بین این دو هیچ شباهتی وجود نداره. اگه تازه بیت کوین خریدین و می‌خواین وارد معاملات ارز دیجیتال بشین، کیف پول امانی براتون بهترین انتخاب هستش.

 

امانی یا غیرامانی بودن کیف پول (ولت)

دسترسی به این نوع کیف پول راحته و به صورت پیش‌فرض در بیشتر صرافی‌ها وجود داره.  اگه کیف پول غیرامانی را انتخاب کنین فقط خودتون می‌تونید روی دارایی‌های خودتون نظارت کنین. از کیف پول غیرامانی باید به درستی نگهداری کنین و اگه اطلاعات اُن را فراموش کنین و با کوچکترین اشتباه  همه دارایی خودتون رو را از دست می‌دین. برای این که امنیت این کیف پول‌ها بیشتر بشه باید در چن جای مختلف کلید خصوصی ولت را یادداشت کنین و پیش خود نگه دارین.

 

آنلاین یا آفلاین بودن کیف پول

 کسایی که همواره در حال معامله هستن باید کیف پول گرم را انتخاب کنن و کسایی هم که دارایی سنگین دارن کیف پول گرم را باید انتخاب کنن. به کیف پول آنلاین به راحتی می‌تونید، دسترسی پیدا کنین؛ ولی امنیت کمتری داره. به کیف پول آفلاین به سختی می‌تونید، دسترسی پیدا کنین؛ ولی امنیت بالایی داره. اگه با کیف پول سرد بخواین رمز ارزی را انتقال بدین به اینترنت نیاز دارین.

 

آنلاین یا آفلاین بودن کیف پول

بعضیا فکر می‌کنن کلید خصوصی کیف پول گرم در اینترنت نگهداری میشه که این طرز فکر کاملا اشتباهه. کیف پول گرم روی دستگاهی نصب شده که فقط این دستگاه به اینترنت متصل میشه؛ ولی به معنی این نیست که کلید خصوصی در اینترنت اشتراک‌گذاری میشه.

 

امنیت کیف پول

امنیت کیف پول ارز دیجیتال در انتخاب کیف پول مهم‌ترین فاکتور هست. اگه امنیت کیف پول کم باشه به راحتی سرمایه شما از دست می‌ره. برای این که از امنیت کیف پول مطمئن بشین، می‌تونید مقاله‌ها و ویدیو‌های که در مورد اُن‌ها وجود داره را مطالعه و تماشا کنین‌. کیف پول گرم را از وب‌سایت اصلی دانلود کنین و از منابع غیر معتبر به هیچ عنوان کیف پول را دانلود نکنین.

 

امنیت کیف پول

حتما بخوانید : دریافت ایردراپ رایگان

به هیچ عنوان اطلاعات خصوصی کیف پول ارز دیجیتال خودتون رو در اختیار دیگران قرار ندین تا کیف پولتون امنیت داشته باشه. بعضی کیف پول‌ها مثل تراست ولت احراز هویت دو مرحله‌ای دارن که این باعث میشه، کیف پول ارز دیجیتال امنیت بیشتری پیدا کنه. امنیت کیف پول‌هایی که توسعه‌دهندگان فعال دارن، بسیار بالا هست؛ چون همیشه به روزرسانی میشن. همیشه چند تا کیف پول ارزدیجیتال امن داشته باشین و ارزهای دیجیتال خودتون رو داخل اُن‌ها بزارید.

 

ترید کوتاه مدت یا بلند مدت

 

ترید کوتاه مدت یا بلند مدت

توجه به نوع معاملات یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب کیف پول ارزدیجیتال هست. برای معاملات کوتاه‌مدت، کیف‌های پول گرم یا آنلاین راحت‌تر هستن. برای معاملات طولانی‌مدت کیف پول سخت‌افزاری یا سرد مناسب هست. اگه معاملات خرد و تردیدهای روزانه دارین باید کیف پولی را انتخاب کنین که به راحتی بتونین به اُن دسترسی پیدا کنین و به راحتی دارایی خودتون رو مدیریت کنین. از کیف پول‌هایی که امنیت بالایی دارن برای معاملات طولانی و دارایی‌های سنگین استفاده کنین. برای تریدهای بلند مدت و دارایی‌های سنگین کیف پول‌های سرد انتخاب مناسبی هستن؛ چون امنیت بالایی دارن.

 

میزان دانش کاربر

 

میزان دانش کاربر

همان طور که قبلا گفتیم کیف پول‌های امانی برای کسایی که از بازار پول الکترونیکی آگاهی ندارن، بهترین انتخاب هستش. مثلا کیف پول ارز دیجیتال موبایل یا COINOMI برای تازه‌کاران بازار ارز دیجیتال بهترین انتخاب هست.  اگه دانش و علم خوبی از بازار ارز دیجیتال دارین، کیف پول غیرامانی انتخاب خوبی هست.

 

توجه به رمز ارزها

 

توجه به رمز ارزها

هنگامی که می‌خواین کیف پول ارز دیجیتال برای خودتون انتخاب کنین باید توجه کنین که آیا کیف پول از ارز مورد‌نظرتون پشیبانی می‌کنه یا نه، بعضی از کیف پول‌های ارز دیجیتال از چندین ارز پشتیبانی میکنن؛ ولی بعضی دیگه فقط از یه ارز پشتیبانی می‌کنن. اگه کیف پول یا ولت موردنظرتون از رمز ارزی که می‌خواین بخرید، پیشتیبانی می‌کنه، می‌تونید از اُن برای کیف پول دائمی خود استفاده کنین.

 

انواع کیف پول‌های بیت کوین

 

انواع کیف پول‌های بیت کوین

در حوزه ارزهای دیجیتال یا پول‌های الکترونیکی دیگه خبری از بانک نیست و هر فردی خودش باید از سرمایه‌اش نگهداری کنه و مسئول دارایی خودشه. در بازار پول الکترونیکی بین دو نفر معاملات انجام میشه و هیچ واسطه‌ای وجود نداره. در بازارهای ارز دیجیتال دارایی هر فرد ارزیه که خریده و برای نگهداری آن باید از کیف پول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری استفاده کنه. کیف پول یا ولت Wallet بیت‌کوین، نرم‌افزار یا سخت‌افزاری هستش که از بیت‌کوین نگهداری میکنه و انواع مختلفی داره.

 

کیف پول سخت افزاری ارز بیت کوین Hardware Wallet

کیف پول سخت‌افزاری امنیت بالایی داره و بیت‌کوین به راحتی در اُن ذخیره میشه‌. این نوع کیف پول به صورت یک دستگاه فیزیکی هستش. در کیف پول سخت افزاری Bitcoin کلیدهای خصوصی کیف پول به شکل آفلاین ذخیره میشه به همین خاطر از کیف پول موبایلی و دسکتاپ امنیت بیشتری داره و خطر هک شدن نداره. این نوع کیف پول‌های بیت‌کوین روی موبایل و کامپیوتر ذخیره نمیشن به همین خاطر در معرض حمله هکرها نیستن. کلید خصوصی کیف پول سخت‌افزاری دست هر کسی هستش فقط اون می‌تونه به ارز دیجیتال دسترسی پیدا کنه. کیف پول سخت‌افزاری بیت‌‌کوین علاوه بر بیت کوین رایگان از ارز‌های دیجیتال دیگه هم پشتیبانی می‌کنه.

 

کیف پول تحت وب Web Wallet

با کیف پول تحت‌وب بیت‌کوین می‌تونید بیت‌کوین را با مرورگر خود ارسال، ذخیره و دریافت کنین. با استفاده از این کیف پول ارز دیجیتال به هیچ نرم‌افزاری نیاز نیستش و فقط به یک مرورگر نیاز دارین که این مرورگر در گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها وجود داره.

 

کیف پول کاغذی Paper Wallet بیت‌کوین

 

کیف پول کاغذی Paper Wallet بیت‌کوین

یکی دیگه از کیف‌ پول‌های بیت کوین، کیف پول کاغذی هستش که روی کاغذ آدرس بیت‌کوین و کلید خصوصی چاپ میشن. کلیدها در این نوع کیف پول ارزدیجیتال به صورت کد QR چاپ میشن و کاربر می‌تونه ارزهای دیجیتال را دریافت و ارسال کنه. در این جا توجه کنین که اگه کیف پول کاغذی به هر دلیلی گم بشه یا از بین بره کاربر دیگه نمی‌تونه به حساب ارز دیجیتال خودش دسترسی پیدا کنه. این نوع کیف‌پول‌ها را می‌تونید خودتون بسازید. برای ساخت کیف پول ارزدیجیتال کاغذی می‌تونید از سایت‌های مانند سایت BitAddress.org کمک بگیرین.

 

کیف پول دسکتاپ بیت کوین Desktop Wallet

این نوع کیف پول ارزدیجیتال روی کامپیوتر نصب میشه و روی سیستم عامل مکینتاش، ویندوز و لینوکس استفاده میشه.

 

کیف پول افزونه مرورگر

این نوع کیف پول افزونه‌ها روی مروگرهای وب محبوب مانند کروم نصب میشن و در دنیای کریپتوکارنسی انواع‌ها ارزهای دیجیتال را می‌تونید، خرید و فروش کنین.

 

کیف پول نرم‌ افزاری

 

کیف پول نرم‌ افزاری

کیف پول دیجیتال همان کیف پول نرم‌افزاری هستش که در انواع مختلفی مانند کیف پول گرم، کیف پول سرد، کیف پول دسکتاپ، موبایل و کیف پول وب وجود دارد. کیف پول گرم دیجیتال به کیف‌ پول‌‌های ارز دیجیتالی گفته میشه که به اینترنت متصل میشه و امنیت کمتری داره؛ چون ممکنه مورد حمله هکرها قرار بگیره. کیف‌ پول‌های که به اینترنت نیازی ندارن را کیف پول سرد میگن که امنیت بالایی دارن.

 

معتبرترین کیف پول کوین در سال 2023

معتبرترین کیف پول بیت کوین در سال 2023 شامل موارد زیر هستن:

 

تراست والت Trust wallet (موبایل)

 

تراست والت Trust wallet (موبایل)

این نوع کیف پول برای ذخیره بیت کوین‌های شما نرم‌افزاری مطمئن هستش و برای iOS  و اندروید رایگان هست. صرافی بایننس در حال حاضر بزرگ‌ترین صرافی ارزدیجیتال هستش که این نوع کیف پول را ساخته. علاوه بر بیت‌کوین از ارزهای دیگه هم پیشتیبانی می‌کنه. این نوع کیف موبایل در بین کاربران محبوبیت زیادی داره و بیشتر از 4.5 ستاره از گوگل پلی گرفته. از کیف پول‌های سخت‌افزاری برای هولدر کردن و از کیف پول‌های نرم‌افزاری برای خرید و فروش روزانه ارزدیجیتال می‌تونید، استفاده کنین. این نمونه کیف پول به امنیت کاربران اهمیت زیادی میده و برای تامین امنیت حساب کاربران قابلیت‌های امنیتی مختلفی داره.

 

کیف پول لجر Ledger (سخت‌افزاری)

 

کیف پول لجر Ledger (سخت‌افزاری)

کیف پول سخت‌افزاری برای ذخیره ارزهای دیجیتال امن‌ترین گزینه هستش و بزرگ‌ترین تولید‌کننده این نوع کیف پول شرکت فرانسوی  Ledger هست. کیف پول سخت‌افزاری لجر به صورت آفلاین کلیدهای خصوصی را نگه می‌داره و کاملا ایمن هستش و هک‌کردن آن وجود نداره. نانو ایکس مدل دیگری از کیف پول لجر هست که باتری، بلوتوث و صفحه نمایش بهتری داره. کیف پول لجر و کیف پول نانو ایکس از نظر ایمنی هر دو یکسان هستن. کیف پول لجر نانو ایکس قیمت بیشتری نسبت به لجر نانو اس داره. کیف پول لجر از همه پول‌های الکترونیکی (ارزهای دیجیتال) پشتیبانی می‌کنه.

 

کیف پول ترزور Trezor (سخت‌افزاری)

 

کیف پول ترزور Trezor (سخت‌افزاری)

شرکت ترزور در کشور جمهوری چک قرار داره و کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری ایمنی را تولید می‌کنه؛ ولی به اندازه کیف پول‌های لجر محبوب نیستن. کیف پول Trezor One محبوب‌ترین محصول این شرکت هستش. کیف پول Trezor T یکی دیگه از محصولات این شرکت هست. مدل Trezor T  ارزهای بیشتری را نسبت به مدل Trezor One  پشتیبانی می‌کنه. از نظر قیمت مدل Trezor One  مناسب‌تر هستش. کیف پول ترزور کاملا ایمن و آفلاین کلیدهای شخصی را نگهداری می‌کنه و مانند یک گاوصندوق امن هست و سرقت آن‌ها غیرممکن هستش.

 

کیف پول اکسودوس Exodus  (موبایل)

 

کیف پول اکسودوس Exodus  (موبایل)

کیف پول اکسودوس از سال 2015 در حوزه ارزدیجیتال به کاربران خدمات میده. از قدیمی‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال هستش‌. علاوه بر رایانه روی سیستم عامل iOS  و موبایل اندروید نصب میشه. با این نوع کیف پول ارزدیجیتال می‌تونید به معنای واقعی از خرید و فروش ارزدیجیتال لذت ببرید. به دلیل تحریم این شرکت برای ایرانیان تحریم شده و باید آی پی خود را تغییر بدین تا از اکسودوس بتونید، استفاده کنین. کیف پول اکسودوس کلیدهای شخصی را روی دستگاه به صورت مستقیم ذخیره می‌کنه.

 

کیف پول الکتروم Electrum (دسکتاپ و موبایل)

 

کیف پول الکتروم Electrum (دسکتاپ و موبایل)

اگه در مورد ارز بیت‌کوین دانش و علم کافی دارین. کیف پول الکتروم گزینه مناسب هستش. این کیف پول از قدیمی‌ترین ولت‌ها هست. در سال 2011 در دو نسخه اندروید و دسکتاپ عرضه شد. نسخه دسکتاپ (هم لینوکس، هم ویندوز و هم مک) آن منحصربه‌فرد هستش. کیف پول Electrum برای افراد حرفه‌ای مناسب هست و کیف پول تراست والت برای افراد تازه کار مناسب هستش.

 

کیف پول مای سلیوم Mycelium (موبایل)

 

کیف پول مای سلیوم Mycelium (موبایل)

این نوع کیف پول برای ذخیره و نگهداری بیت‌کوین یکی از بهترین کیف‌ پول‌های موبایل هستش و شما می‌تونید روی گوشی هوشمند، سیستم عامل iOS  و سیستم‌ عامل‌های اندروید اُن را نصب کنین. این نوع کیف پول ارزدیجیتال برای کسایی مناسب هستش که فقط کیفیت برایشان مهم هست و رابط کاربری برنامه  مهم نیست. کیف پول مای سلیوم گزینه امنیتی متنوعی مانند پین داره و بر ارزهای دیجیتال کاربر و کلیدها کنترل کاملی داره. این نوع کیف پول را به کیف پول سخت‌افزاری می‌تونید، متصل کنین.

 

کیف پول blockchain.com (تحت‌وب)

 

کیف پول blockchain.com (تحت‌وب)

وب سایت blockchain.com علاوه بر بیت‌کوین از ارزهای استلار، بیت‌کوین کش، تتر و اتریوم پشتیبانی می‌کنه و از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال هستش. اگه کاربران از این نوع کیف پول نسخه پشتیبان نگیرن و رمز عبور خودشونا فراموش کنن، دیگه نمی‌تونن به ارزهای دیجیتال خود دسترسی پیدا کنن. این نوع کیف پول ارزدیجیتال در سرورهای اینترنتی کلیدهای خصوصی را ذخیره می‌کنه؛ ولی شرکت سازنده امنیت وب‌سایت را تضمین کرده.

 

بیت‌کوین والت bitcoin wallet (موبایل)

 

بیت‌کوین والت bitcoin wallet (موبایل)

این کیف پول بیت کوین در سال 2013 عرضه شد و رابط کاربری بسیار ساده‌ای داره. برای سیستم عامل اندروید فقط استفاده میشه و فقط از بیت‌کوین پشتیبانی می‌کنه. از انواع آدرس‌های بیت‌کوین پشتیبانی می‌کنه و پین را می‌تونید در آن ثبت کنین. برای پشتیبان‌گیری این نوع کیف پول ارزدیجیتال به جای کلمات، پشتیبان از یک فایل استفاده میشه.

 

بیت پی bitpay (دسکتاپ و موبایل)

 

بیت پی bitpay (دسکتاپ و موبایل)

بیت پی یه روش پرداخت ارز دیجیتال هستش که توسط تونی گالپی در سال 2011 معرفی شد. پرداخت آنلاین یکی از بهترین ویژگی‌های این نوع سیستم پرداخت هستش. این نوع کیف پول در انواع سیستم عامل‌ها توسط چندین کاربر استفاده میشه.

 

کلد کارد (سخت‌افزاری)

 

کلد کارد (سخت‌افزاری)

این نوع کیف پول نسبت به بیشتر کیف پول‌های سخت‌افزاری ساختار متفاوت‌تری در طراحی داره و در سال 2019 توسط Coinkite عرضه شد. این کیف پول سخت‌افزاری به کارت‌های اعتباری شبیه هستش و در حدود 88 میلی‌متر تا 9 میلی‌متر 52 میلی‌متر هست‌‌. بدنه این نوع کیف پول ارزدیجیتال سخت‌افزاری پلاستیک شفاف هستش و 12 دکمه و یه صفحه نمایش کوچک OLED داره. به باتری نیاز نداره و وضوح صفحه نمایش آن 128 در 64 پیکسل هستش.

 

کلام آخر

بیت‌کوین نوعی پول دیجیتال هست که حالت فیزیکی نداره و به صورت الکترونیکی و دیجیتال خرید و فروش میشه. در معاملات بیت‌کوین همانند دیگر ارزهای دیجیتال خود فرد مسئول نگهداری ارز خودش هست و هیچ واسطه مانند بانک وجود نداره که بخوایید پول خود را در اُن نگهداری کنید. برای ذخیره، نگهداری و مدیریت بیت کوین از کیف پول بیت‌ کوین استفاده میشه. در این مقاله انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال (بیت کوین) را برای شما شرح داده‌ایم تا شما بتونید، بهترین و مناسب‌ترین کیف پول ارزدیجیتال را برای خودتون انتخاب کنین.

 

 

سوالات متداول

 

1_بیت کوین چیست؟

بیت‌کوین یه نوع ارز دیجیتال یا پول دیجیتال (پول الکتریکی) هستش که مانند پول معمولی شکل فیزیکی ندارد.

2_ کیف پول بیت‌ کوین چیست؟

برای خرید و فروش بیت‌کوین مانند ارزهای دیجیتال دیگه به واسطه‌ای مانند بانک نیازی نیستش و خود کاربر مسئول نگهداری ارز خود هست. به همین خاطر از کیف پول ارزدیجیتال برای نگهداری و ذخیره بیت‌کوین استفاده میشه.

3_ انواع کیف پول بیت کوین کدام‌اند؟

کیف پول سخت‌افزاری، کیف پول دسکتاپ، کیف پول کاغذی، کیف پول افزونه مرورگر و کیف پول تحت‌وب انواع کیف پول بیت کوین هستن.

4_ اگه تازه بیت کوین خریدین و می‌خواین وارد معاملات ارز دیجیتال بشین، کدام کیف پول مناسب هست؟

کیف پول امانی بهترین انتخاب برای تازه‌کاران حوزه ارزدیجیتال هستش.

5_کدام کیف پول بیت‌کوین امنیت بالایی داره؟

کیف پول بیت کوین سخت‌افزار امنیت بالایی داره.

6_ در هنگام انتخاب کیف پول ارزدیجیتال باید به چه فاکتورهای توجه بشه؟

امانی یا غیرامانی بودن کیف پول، دانش کاربر، توجه به رمز ارزها، ترید طولانی‌مدت و کوتاه‌مدت و امنیت از فاکتورهای هستن که در انتخاب کیف پول باید به اُن‌ها توجه کنین.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *